Over ons

hallo, ik ben marco
laat me je inspireren met mijn passie voor beeld en geluid.

over-ons-2

DJ op 3-jarige leeftijd

Ik was nog geen 3 jaar of ik had van mijn ouders al een eerste draaitafeltje gekregen. Toen waren die dingen meestal nog ‘mono’. Een kleine platenspeler waarop je de luidspreker kon monteren en vastklikken. Het werk was Sierra. Philips dus eigenlijk. Goh, wat vond ik dat spannend om singles te draaien van bv. The Rubbets, Mud en The Shadows.

Radiopresentator en studio-eigenaar

Als jonge tiener zat ik al achter de microfoon bij Studio Balen. Binnen de kortste keren presenteerde ik daar de wekelijkse hitparade. Het fietsritje van Leopoldsburg naar Balen had ik er graag voor over. Er volgden nog veel ronkende namen, zoals: Lima, Spectra, Benelux, Contact, RCL, Trendy FM, … Ik werd dol op jingles en commercials. Het fascineerde mij enorm hoeveel kracht er in een menselijke stem zat. Je raadt het al. Ik was nog maar pas een twintiger of er kwam een grote mengtafel, een voice-over booth met vette Neumann, compressor, DAT, HDD opnamesysteem, effectprocessor, … De foto spreekt boekdelen: een afgeladen volle opnamestudio waar ik m’n ding kon doen voor lokale en regionale radiostations. Jaja, een aantal BS’sen (bekende stemmen) en ook BV’s hebben voor mijn microfoon gezeten. Op de foto’s zie je Karen De Visscher en Frank Aendenboom. Het was dikwijls monteren tot in de vroege uurtjes om de ultieme productie te kunnen aanleveren!

over-ons-4
over-ons-6

Van audioclub tot VLOG over high-end

Op een gegeven moment stuitte ik in een Nederlandse hi-fi tijdschrift op een oproep om in BelgiĆ« te starten met een audioclub. Nederland telde op dat ogenblik zo’n 30 audioclubs. Zo gezegd, zo gedaan. Op heuse clubdagen werd apparatuur gedemonstreerd, productvoorstellingen gegeven en heel wat gepalaverd onder liefhebbers. Om met nog andere audiofielen in contact te treden werd een forum opgezet. Twee tellen laten werd dat een volwaardige site, waarop we ook berichtten over onze activiteiten. BelgiĆ« had eindelijk z’n eigen online AV magazine! Door de veranderende economie en de drang naar internationalisering werd ik op een dag wakker met het ‘best of high end’ concept: een Engelstalige VLOG over high-end audio en video. Ondertussen ken ik heel wat grootheden uit de industrie en kan ik regelmatig op internationale tripjes naar fabrikanten, beurzen en persevenementen.

Beeld(techniek) in functie van marketingconcepten

Richting de 40 werd ik enorm aangetrokken tot beeld(techniek): camera’s, randapparatuur, montagesoftware en de inrichting van editing suites. Toen besefte ik dat beeld en geluid een steeds belangrijkere rol zouden spelen in marketing. AV Concepts werd in het leven geroepen. Vandaag bouw ik aan een team van medewerkers en partners om marketingconcepten met video als belangrijkste communicatiemiddel te ontwikkelen, realiseren en onderhouden.

over-ons-10

Inhoud is beveiligd. Rechter muisklik functie is uitgeschakeld.